TOP

Bordul Științific

Dumitru Zaiț
Președinte

Profesor universitar, doctor în științe economice, la Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași. A publicat peste 200 de articole și studii în țară și străinătate, precum și 16 lucrări în edituri de specialitate. Axele principale ale lucrărilor publicate sunt managementul intercultural, investiții, inteligență economică și metodologia cercetării.

Cele mai importante lucrări publicate în ultimii 15 ani sunt: Management intercultural. Valorizarea diferențelor culturale (Editura Economică, 2002), Evaluarea și gestiunea investițiilor directe (Sedcom Libris, 2008), La recherche en management et en économie. Repères épistémologiques et méthodologiques (L'harmattan, 2009), Diagnostic Intercultural (Editura Universității ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași, 2012)

Conduce cercetări de doctorat în științe economice, domeniul de specialitate Management. Este expert evaluator pe proiecte de cercetare. A condus un număr important de programe și proiecte de cercetare naționale și internaționale.

Repere:
1990 - 1991 Decan al Facultăţii de Ştiinţe Economice
1991 - 1992 Prorector al Universităţii "Al. I. Cuza "Iaşi
1992 - Profesor Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor, Universitatea "Al. I. Cuza" Iaşi
1994 - Visiting Professor, Universite de Paris-Sud, Franţa
2000 - Profesor invitat la Universite "Pierre Mendes" Grenoble, Franţa
2001-2011 - Visiting Professor la Universitatea "Pierre Mendes France" Grenoble, Franţa

1999 - Crează și conduce jurnalului ”Management Intercultural”
2012 - Dezvoltarea editorială a Managementului Intercultural, prin versiunea cu un conținut distict în limba engleză și a jurnalelor specializate, afiliate

Despre Management Intercultural

Ideea care a stat la baza editarii si dezvoltarii revistei a fost propria intalnire si confruntare cu realitati occidentale diferite, cu scoli si proceduri de formare universitare din diverse tari europene dezvoltate, in special, Franta, Germania, Italia, Spania si Elvetia.
Astfel, am constientizat marea varietate de forme si formule, de structuri si mecanisme de formare universitara, in economie si management, in particular. Profunzimile si intimitatile unor astfel de filosofii si modalitati de a pune si rezolva problemele de formare universitara nu le-am putut insa observa, ele fiind continute in fiecare din culturile in cauza. De aici decurge si importanta acordata in aceste tari/culturi aspectelor specifice si solutiilor posibile, inclusiv rolul si pozitia care ar trebui acordate întelegerii si valorizarii aspectelor culturale, diferentelor care exista la acest nivel.



Către site

membri

Claude MARTIN
Université Pierre Mendès France de Grenoble, France

Claude Martin este profesor emirit al univeristății Pierre Mendès France de Grenoble. Claude este directorul Grupului de Cercetare și Studii în Gestiune (Groupe de Recherche et d'Etude en Gestion - (GREC) și Președintele Rețelei Internaționale PGV (Reseau des Pays du Groupe de Vysegrad - (reseau PGV).;

Curricullum Vitae Claude Martin

Către site

Ludmila Štěrbová
Vice-Dean at University of Economics Prague, Faculty of International Trade

Vice-Dean
University of Economics, Prague
February 2012 – Present - Faculty of International Relations, PR, Alumni

Lecturer
University of Economics, Prague
2006 – Present - Faculty of International Relations
International Trade, Multilateral Trading System (WTO), Regionalism, Trade Related Aspects of Intellectual Property Rights

Director of the IB Program
University of Economics, Prague
2006 – Present

Către site

Stanka Tonkova
Prof. D.Sc.(Econ.), University of National and World Economy, Sofia

Currently occupies the positions of: Director of the Center for Research and Education Projects (CREP) and Professor at the Department of Marketing and Strategic Planning, UNWE; Chairperson of the Economics and Management Committee, National Agency for Assessment and Accreditation to the Council of Ministers.

UNWE's representative in the 3rd Cohort of the Institutional Human Resources Strategy Group to the EC. Member of: International Francophone Research Network of PGV; Union of Scientists in Bulgaria; Scientific and Technical Unions (Economics Section).

Către site

Tawfiq RKIBI
Rector Universidade Europeia, Portugal

The University mission - Create Global Professionals. Contribute to the development of global society by preparing students, promoting an entrepreneurial attitude, based on the principles of social responsibility, internationalization, research excellence and employability.
The University vision - To be a reference international University and the first choice of students and employers.
The University values - To train entrepreneurs and top professionals, through innovative methods, preparing them for the global market.

Către site

Blandine Vanderlinen
ICHEC Brussels Management School, Belgium

Recherches actuelles:
Management interculturel
Gestion d’entreprises, analyse organisationnelle, culture organisationnelle
Conditions de la performance de l’entreprise : cohérence du système, ouverture au changement, apprentissage organisationnel et gestion d’équipes multiculturelles

Formateur en organisation et en management interculturel A l’ICHEC, Bruxelles
En charge des cours
Master 2de année - Mineure en Management interculturel - : « Fondements du Management interculturel et Audit culturel » et « Applications du Management interculturel » (depuis 2008)
Master 1e année : « Managerial dimensions of international Business (Part 1): Organizing a Global Company », (cours dispensé en anglais, depuis 2007)

Către site

Constantin SASU
Alexandru Ioan Cuza University of Iasi, Romania

Cursuri predate:
Marketing
Marketing international
Initierea si administrarea micilor afaceri
Management international

Domenii de interes:
Antreprenoriat
Marketing international

A efectuat stagii de specializare în SUA, Spania, Franţa, Marea Britanie şi Germania. În anul universitar 1997-1998, a obţinut o bursă de cercetare Fulbright din partea guvernului Statelor Unite.
Profesor doctor Constatin Sasu este membru al Asociaţiei Generale a Economiştilor din România, al Asociaţiei Americane de Marketing şi al Asociaţiei Americane pentru Mici Afaceri şi Antreprenoriat.
A publicat peste 100 de articole de specialitate în Romania, Spania, China, SUA. De asemenea, a publicat peste 30 de cărţi

Către site

Maria BEDRULE-GRIGORUȚĂ
Alexandru Ioan Cuza University of Iasi, Romania

Cursuri predate:
Management
Managementul serviciilor
Managementul serviciilor publice
Managementul conflictelor

Domenii de interes:
Management public
Managementul resurselor umane

Stagii de pregătire:
1994 – Ohio State University, Colombus, S.U.A
1995 - Universite d' Angers, Franţa
1996 - Universite de Poitiers, Franţa
1998 - Universite Paul Sabatier Toulouse, IUT Tarbes, Franţa
2009 - University of Applied Science Upper Austria, Linz, Austria.
2010 - Universite Paris-Dauphine, Paris, Franţa
2012 - Universite Paris-Dauphine, Paris, Franţa

Este autor/coautor a 8 carti, peste 80 de articole, 8 proiecte/granturi de cercetare.

Către site

Ioan PETRIȘOR
West University of Timisoara, Romania

Profesor doctor, Conducător de doctorat.
Departament: Management

Către site

Proiecte editoriale

1

Cross-Cultural Management Journal

Obiectivul pe termen scurt este de a indexa jurnalul în categoria ISI și pe termen lung, de a obține un factor de impact reprezentativ.

2

Network Intelligence Studies

este dedicat sprijinirii nevoilor de colaborare între indivizi, companii, universități, organizații non guvernamentale și comunități, pentru a genera rezultate valoroase și inovatoare pentru umanitate ca un întreg.

3

SEA - Practical Application of Science

Unul dintre principalele obiective ale echipei editoriale este de a crea o unitate între teorie și empiric și de translare a percepției teoretice despre știință către partea aplicată, practică și utilă în organizații și mediul socio-economic.

4

Management Intercultural

Secțiunea specializată în limbile română și franceză a ”Cross-Cultural Management Journal”.

5

Editarea de cărți

Pe viitor ne propunem să susținem editarea unor lucrări de rezonanță majoră ale momentului. Cărţile care ne spun cum să fim mai eficienţi în afaceri inundă librăriile. Cele mai multe sunt uitate. Obiectivul nostru este de a susține acele titluri care schimbă modul de gândire.

6

Comunități virtuale de opinie BXB

Ne propunem să lansăm și să susținem bloguri științifice precum Inovare interorganizațională, Business x Business sau Design of innovation care să ofere dezbateri și știri din știință precum și aplicarea lor pe înțelesul tuturor. Blogurile aduc știința și inovarea mai aproape de utilizator și antreprenor.